søndag den 29. marts 2009

2 marathons - 2 sejre

Det har været en rigtig god weekend, både resultatmæssigt og socialt :-) Det var dejligt at få hilst på mange løbevenner i Greve til Sydkystmarathon. Planen var et roligt træningsløb på ca. 4 timer, men når hesten kommer i manegen.... ;-) Jeg tænkte, jeg ville tage 10 km tempoløb og så gå ned i tempo, men det gik lidt anderledes. Løbet består af to runder, hvor der er deltagelse af halvmarathonløbere på 1. omgang. Så ryger man jo lidt med i slipstrømmen! Så en halvmarathon på 1.42.54... Når halvmarathonløberne går af banen, bliver der ualmindeligt meget plads på ruten, og jeg løb hele 2. runde alene. På en ellers godt afmærket rute lykkedes det mig alligevel at løbe forkert ved 23-24 km! Dette vil formodentligt ikke komme bag på mennesker, der kender min ikke-eksisterende retningsfornemmelse :-S Det betød et tidstab på ca. 3 min., før jeg var tilbage på ruten, og jeg havde ikke længere nogen idé, om jeg var passeret i dameklassen, der bl.a. havde deltagelse af to meget stabile 3.30-løbere Britta Karlsson og Annedorte Mahato. Så lettere irriteret løb jeg videre; tempoet gik ned, og jeg skulle bare i mål. Knap 4 km fra mål fik jeg imidlertid en melding fra nogle af løbets hjælpere, at jeg lå nr. 1, og så blev det straks lidt sjovere igen :-D Jeg løb i mål i 3.33.56, 10 min. foran nr. 2 Britta Karlsson. På herresiden vandt en god løbeven Lars Merrald fra Hvalsø :-) Efter et varmt bad og lidt mad i cafeteriet gik turen med Jakob, René og Jørgen mod Falster. Jakob havde tilbudt overnatning, og aftenen blev tilbragt med god mad og en kedelig fodboldkamp, men en sejr er en sejr ;-) Tidligt i seng, for der blev skiftet til sommertid, og vi skulle tidligt op for at deltage i Søren Møller-Madsens 60 års fødselsdagsmarathon. En fælles prolog på 260 meter og så 4 runder på det 'flade' Falster. Jeg vil stadig påstå, at Falster ikke er flad som en pandekage! Måske ikke så mange højdemeter, men til gengæld lange bakker, der godt kan trække søm ud på sidste omgang. Der gik ikke meget mere end 500 meter, før jeg røg ind i et 'hul' og derfor forudså 42 km alene, og jeg fandt min mp3-spiller frem. Dårligt havde jeg tændt for den, før der lød en højlydt protest bagfra: Michael fra Hjulbenet mente, jeg havde bedre af at høre fuglefløjt :-) Han ankom i selskab med Morten, der viste sig at komme fra min naboby Holte! Dette lille trekløver holdt sammen de første 3 omgange, hvorefter Michael valgte at lade sig falde tilbage - helt opbrugt efter gårsdagens marathon. Personligt var jeg ikke i meget bedre stand! Men Morten, der ikke havde løbet lørdag, var en barmhjertig sjæl, og hvis han ikke troligt havde ventet på mig på hele sidste omgang, kan det godt være min tid var blevet 4 timer+. Nu blev den 3.50.44 og endnu en 1. plads. Denne gang dog på en lidt billig baggrund, da der var meget få kvinder til start, men som med fodbold: en sejr er en sejr :-D Efter løbet var der dømt ren luksus: et dejligt varmt bad med brusere, der var permanent på, så man ikke hele tiden skulle tænde den (!!), varm cacao og lagkage samt kørelejlighed til Lyngby med Morten! Et uventet gode, for jeg havde regnet med at skulle med toget hjem. Med i bilen var også Jerk Langer, så løbesnakken gik, som den altid går, når løbere sættes sammen, ligegyldigt om man kender hinanden eller ej. Så nu er jeg hjemme igen efter en weekend med mange træningskm, 2 sejre - og stive ben!!!

2 kommentarer:

  1. Hej Maybritt, du er da ikke til at skyde igennem!!! Jeg er imponeret - og inspireret - deltog i 6-timers spinning i går, kan man ikke løbe langt pga skader, så må man jo finde på noget andet. Men flot klaret, jeg håber, du undgår skader og at Jesper ikke løfter pegefingeren for meget, når det nu ikke var meningen, at du skulle give den gas.
    Venlig hilsen Kirsten Frederiksen

    SvarSlet
  2. Tak Kirsten. Der er ikke noget bedre end at være en inspiration for andre, så jeg er meget glad for dine ord :-)

    SvarSlet