torsdag den 7. november 2013

Overraskelser

Nogle gange bliver jeg temmelig overrasket over overskriften på en artikel, men denne gang blev jeg nærmest chokeret. I begyndelsen af september måned modtog jeg en mail fra en journalist på Fit Living, om jeg ville svare på nogle spørgsmål om vinterløb. Magasinet ville lave en artikel baseret på svar fra 10 (kan ikke huske om det kun er kvindelige) løbere. Først tænkte jeg, at det ikke var noget for mig, men da det mest handlede om min træning, motivation, påklædning og 3 gode råd (altså set fra min synsvinkel), så tænkte jeg, at det trods alt lå indenfor mit vidensområde. Til min store skræk ser jeg så i denne måneds nr., at næste nr. bl.a. indeholder "25 tips til vinterløb. Bliv inspireret af Danmarks allerbedste løbeeksperter" GISP! Meget kan/må man kalde mig, men løbeekspert er jeg på ingen måde! Men det kan selvfølgelig være, at mine svar slet ikke er medtaget i artiklen, og overskriften dermed er berettiget. Det finder jeg ud af d. 28. november, hvis jeg tør læse bladet.

Det er såmænd ikke den eneste overraskelse, jeg har fået indenfor de sidste par dage. GAX 100 miles, som jeg skal deltage i til juli, troede jeg var et hyggelig sightseeing-løb i Skåne, og så viser det sig, at det tæller som kvalificerende løb til UltraTrail du Mont Blanc med 3 points. Så gik det op for mig, at Sydsverige nok ikke er helt så fladt, som jeg havde forestillet mig :-/

Men det første mål er jo Endurance 24H, og til min store glæde får jeg danske lidelsesfæller i Finland. Jeg stod ellers længe opført som eneste danske deltager. Lars Mose, Berit Jessen (der løb 162 km til DM og dermed blev næstbedste danske kvinde, men ikke fik sølv pga. manglede klubtilknytning), Sukil Fernando og Morten Hasselbalch (står højt på ventelisten, så han skal nok komme med).

2 kommentarer:

  1. Til sammenligning giver 100 miles Hammertrail på Bornholm 4 point... (ca 5000 hm), så nej helt fladt kan det ikke være :)

    SvarSlet