onsdag den 11. september 2013

Weekendens løb

Opdatering: "Jeg kender ikke årsagen til Tina Andersens fravær."
Jeg har fået oplyst, at Tina løber Spartathlon, og derfor løber hun naturligvis ikke DM.

2 store ultraløb finder sted i weekenden. På Mors løbes 100 miles (161,1 km) og i Grenå løbes DM 24H som en del af Grenå Løbefestival.

Lørdag kl. 12.00:
33 deltagere: 27 mænd og 5 kvinder. På forsiden af Grenaa Løbefestival kan du finde links til deltagerlister samt online resultater.

Det er lidt bemærkelsesværdigt, at ingen af de danske landsholdskvinder stiller til start. Mette Pilgaard har som tidl. omtalt trukket sig efter mange år på holdet. Anne-Marie Rossen løber Mors 100 Miles, Anne Marie Geisler Andersen holder barsel, Annedorthe Mahato har taget et år fri fra ultraløb. Jeg kender ikke årsagen til Tina Andersens fravær.

Som vinder af kvindernes 24 timers løb er min favorit svenske Maria Jansson.

Hos mændene vil jeg forvente, at René Koch Larsen og Bruno Batsberg vil give alt hvad de har for at genvinde deres plads på landsholdet, efter at kravet er blevet strammet til 220 km. Bruno løb 215 km (PR) til VM 2013 som bedste danske resultat. Renés PR er 211 km (2012). Leon Skriver Hansen er også på startlisten, men han har (i hvert fald for en tid) afskrevet landsholdet til fordel for trail. Det var ham, der fuldførte Western States 100 tidl. i år.

Med 27 mænd på startlisten er der åbnet for en overraskelse eller to :-)

Lørdag kl. 09.30:
Mors 100 Miles har 37 deltagere: 35 mænd og 2 kvinder. De kan følges her

Frederik Lassen deltog i 2009 og løb 15:19:23, så han må betegnes som en af favoritterne. Normalt stiller der udlændige op, men det er ikke tilfældet i år. Emmanouil Psaradakis (Manolis) er græsk, men bosat i Allerød.

Jeg vil ønske samtlige deltagere en forrygende oplevelse. Stå igennem alle nedture og nyd alle opture. Lykke er at løbe det sidste minut - at vide man overlevede alle udfordringer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar