tirsdag den 17. september 2013

Endurance 24H Finland

Jeg blev grebet af et godt tilbud! OK, sandheden er, at jeg de seneste uger har haft kig på indendørsløbet Endurance 24H i Finland, og da Norwegian har udsalg af rejser i denne uge, lod jeg mig lokke af en tur/retur-rejse for 775 kr. inkl. bagage. Så nu skal jeg til Helsinki d. 21.-23. februar 2014. Der er stadig ledige pladser til løbet.

Hjemmesiden fungerer desværre ikke optimalt (tilmeldingen fungerer dog fint), så her er lidt fra arr. omkring banen: The length of a track is 390,04 meters and there are four lanes around the track. The material of a track is mondo, but it is harder than mondo used on outdoor tracks so well cushioned shoes are must.



Tips om forholdene, forplejning samt rejse fra lufthavn til arena modtages med glæde fra tidl. deltagere enten via kommentarfeltet eller mail - tak.

5 kommentarer:

  1. Hej Maybritt

    Jeg var med i løbet i februar 2013. Det var en stor oplevelse i og med det også var mit første 24-timers løb.

    Som du også tidligere har skrevet på din blog, er indendøres 24h run til tider kedsomligt. Espoo Arena er ingen undtagelse. Det er en rundstrækning på under 400 m og der er ikke noget interessant at se på. Men af en eller anden årsag, bliver det at tænke og se på tider, snakke med folk på ruten, forplejning, lidt musik og P1-podcast i ørerne, nok:. Det ser også ud til at tilstrække kompetente løbere, så konkurreres mod andre, så er det vist et godt sted.

    Rammen er funktionel. Godt underlag, god skærm med omgangstider, placering og samlet tilbagelagt kilometer, depotet er varieret og tilstrækkeligt, speaker og musik. Som altid har folk jo energi med til en uge, men depotet opfylder mange behov.

    Jeg tog taxa fra hotel (2 km fra arena) og tog taxa fra Arena til lufthavn. Det er naturligvis en ekstra omkostning, men jeg har det bedst med ikke at skulle tænke for meget på logistik når jeg ud på de større udfordringer.

    Kan anbefale løbet!

    Dbh. Morten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Morten
      Tak for den gode info :-)
      Kan du huske hvad du gav for taxa fra Arena til lufthavnen?

      Slet
  2. Hej May-Britt

    Jakob og jeg løb det i 2010. Min beretning er her:
    http://www.ultraslow.dk/ultra10.html

    Jeg kan ikke huske, hvad hotellet vi boede på hed, men det lå i Tapiola, ca. 1½ km. fra arenaen, lige ved siden af et indkøbscenter, hvor der bl.a. var et (ikke specielt godt) pizzaria.

    Vi tog en bus til hotellet og taxa fra hotellet til arenaen og igen taxa til lufthavnen. Jeg kan ikke huske, hvad taxaerne kostede, men blot, at det koster ekstra at bestille dem i forvejen. Vi fløj med Blue1.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jørgen. Selv om din anmeldelse af løbet ikke er positiv ;-)

      Vi skal bo på det anbefalede Hotel Sokos 2 km fra arenaen, og på både din og Mortens anbefaling tager vi en taxa til løbet samt retur til lufthavnen. Der er kun knap 5 timer fra løbet slutter, til flyet letter!

      Slet
  3. Hej Maybritt

    Ja, heller ikke jeg kan huske omkostningerne ved taxa-kørsel...men det var det hele værd:)

    Morten

    SvarSlet