søndag den 15. september 2013

DM og Mors 100 Miles

På forhånd havde jeg store forventninger til Maibritt Skovgaard, der i sommers kvalificerede sig til 100 km landsholdet med et løb lige under 9 timer, men der er lysår til forskel på 100 km og 24 timer. Men selv mine største forventninger blev overgået med et suverænt løb, der i en periode truede den danske rekord, men endte med at blive det næstlængste løb præsteret af en kvinde på 24 timer med slutresultatet på 214,179 km.

Næstbedste kvinde blev svenske Maria Jansson med 209, 770 km.

Hos herrerne løb landsholdsløberen Bruno Batsberg igen op til sit allerbedste og lidt til. Han satte ny PR med resultatet på 218, 362 km. Uendeligt tæt på det nye krav til landsholdet på 220 km så forhåbentligt finder han nåde for koordinatorens øje.

På 2. pladsen kom René Koch Larsen med 210, 308 km, og til min store glæde fik Per Brølling endelig et godt løb med 205, 003 km og DM-bronze. Per får meget ofte maveproblemer (de fleste ultraløberes største problem) og stopper længe før tid. Denne gang holdt han hele vejen.

På Mors løb Frederik Lassen op til min favoritværdighed og vandt i ny dansk rekord 14t. 50 min.
I bar eufori har arr. udnævnt ham til dansk mester, men der afholdes ikke mesterskab på denne distance, og i øvrigt foregår den slags med Dansk Atletik Forbunds godkendelse. Bare så det er klart..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar