mandag den 16. september 2013

Ny rytme, nye planer?

For 1 uges tid siden skrev jeg, at mit knæ var næsten i orden. "Næsten" viste sig at være skudt langt over målet, for efterfølgende fik jeg temmelig ondt i knæet, altså da leddet blev koldt. Jeg har derfor - endnu en gang - måtte ty til lange gåture, hvilket blev dulmet af, at de blev foretaget med mit skønne barnebarn i barnevognen. Så blev det jo nærmest en belønning :-)

Nu er jeg tilbage i Birkerød, og jeg har testet knæet igen. Denne gang gik det langt bedre, og jeg tør derfor begynde at lave planer for resten af året. Helt sikker bliver jeg dog først efter Berlin Marathon, og derfor venter jeg med at sende et par tilmeldinger afsted.

Nå ja, der er jo også sket en ændring i min arbejdssituation. Jeg må være tæt på at fremstå som ustabil arbejdskraft, men det er jeg altså ikke! Jeg har ikke lyst til at hænge stedet, hvor jeg blev ansat som dag/aftenvagt ud, så jeg vil nøjes med at skrive, at jeg valgte at benytte min ret til at sige op med dags varsel. Pr. 1/11 starter jeg som nattevagt på en genoptræningsafd. i Rudersdal Kommune med 7 nattevagter efterfulgt af 7 dage fri. Det er en helt anden rytme end min nattevagt på Steno, hvor jeg arbejdede 4 nætter hver uge og havde fri i weekenden.

Det betyder, at jeg fremover kun kan deltage i løb i lige uger, men pudsigt nok ligger de fleste af de løb, jeg har kig på netop i de "lige" weekender, og ellers må jeg jo holde et par feriedage. Jeg vil lige vende mine tanker/planer med Jesper, før I får listen for 2014.

Jeg må indrømme, at jeg er blevet lidt tændt på at løbe Mors 100 Miles, efter at jeg nu har fulgt løbet på nettet de sidste par år. Måske ryger Ultravasan ud til fordel for Mors.

2 kommentarer:

  1. Kære May-Britt,
    Det er pudsigt - jeg blev faktisk også lidt inspireret af 100 miles på Mors i weekenden, så jeg planlægger at deltage næste år. Det ligger godt ift. Marathon Des Sables, og jeg har brug for et andet 100 miles mål, da Leadville Trail 100 ikke bliver næste år desværre, da det passer skidt med familieplanerne. Så det kunne være hyggeligt, hvis du også var at finde derovre i 2014 :-)
    Kh. Christian

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjællænderne drager nordpå :-D Det kunne være hyggeligt at deltage i samme løb.

      Slet