søndag den 22. september 2013

Jeg skal bare fuldføre

Om 1 uge skal jeg deltage i Berlin Marathon, og målet er at fuldføre. Jeg ønsker ikke DNF ud for mit marathon nr. 53! Knæet virker ok, men jeg har haft ondt i lysken den seneste uges tid. Det er som om at smerterne er trukket opad fra skinneben via knæ til lyske. Lyspunktet er, at hvor jeg tidl. på ugen havde ondt i lysken efter at have trænet, har der ikke været problemer i dag. Jeg løb meget roligt, også da lysken blev varm og smertefri under selve løbet, så det bliver også strategien for marathonløbet.

Nye tiltag:
Uha, det er svært at erkende, men der er konverteret muskler om til fedt, og der er lagt lidt for meget på vægten gennem det seneste halve år, så jeg har allieret mig med en kostvejleder. I begyndelsen for at få vægten 4-5 kg ned, og på længere sigt (og hovedmålet) at bruge hendes viden om sportsernæring i forhold til træningen mod Espoo. Mere om det efter mit første besøg i morgen.

Styrketræning! En svag core (kropsstamme) er et stort problem for mange løbere, simpelthen fordi indendørs styrketræning er sindssygt kedeligt i forhold til en løbetur, så det springer man/jeg over. Men hvis jeg vil have et godt resultat, bliver jeg nødt til at drage denne del af træningen ind. Så jeg har kontaktet Birkerød Fysioterapi for at få lagt et træningsprogram målrettet mit løb. Slut med fitnesscentret og ind med personlig vejledning. Også mere om det i morgen :-)

2 kommentarer:

  1. Hej May Britt,

    Det er spændende med Berlin. Har du stadig din løbestæner til programlægning og hvor meget får du løbet i km ca.

    Med venlig hilsen
    Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg ophørte med samarbejdet med Brian Dåsbjerg, da jeg gik i behandling for mit problem med skinnebenet. Pt. ligger mængden på 40-50 km/uge, men det skal væsentligt op nu, hvor jeg er næsten skadesfri

      Slet