torsdag den 12. september 2013

Ny tilmeldingsprocedure til Berlin Marathon

Berlin Marathon ændrer procedure for tilmelding fra i år. Indtil nu har det været efter "kommer først til møllen"-princippet, men når tilmeldingen åbner d. 30. september har alle interesserede 14 dage at tilmelde sig i, hvorefter en lodtrækning vil finde sted om de 40.000 pladser.

Dette har selvfølgelig både fordele og ulemper. Det forhindrer dette års panik (eller rettere sidste efterårs panik) med udsolgt efter 3½ timer, men det forhindrer også folk i at tilmelde sig som gruppe udenom rejseselskaber, fordi man langt fra kan være sikker på, at alle i gruppen får et startnummer.

Til forskel fra London Marathon får man heldigvis hurtigt besked. Jeg sendte en tilmelding til London Marathon i april måned, og der kommer først besked i oktober, om jeg er heldig i lodtrækningen. Dette løb er dog primært bygget op om velgørenhed, så der er forholdsvis små chancer for et "alm." startnummer (dvs. uden at stille garanti for at indsamle en vis portion penge), så det er ikke noget, jeg regner med at få.

Men det er jo også primært ultraløb, jeg stiler efter. GAX 100 Miles er i hus, og mon ikke at jeg smider 1350 sv. kr. (Gisp!) efter Ultravasan om 10 dage? Så mangler der bare et mål for foråret 2014. Måske et timeløb? 48H? Jeg håber stadig på, at der dukker en mulighed op for at løbe det i Skandinavien. Nogen der har hørt jungletrommer om et arr.?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar