lørdag den 23. maj 2015

Weekendens løb

Der finder et par store danske løb sted i morgen: det største er selvfølgelig Copenhagen Marathon med knap 11.500 tilmeldte, hvilket nok vil betyde, at ca. 10.000 står bag startstregen kl. 09.30, når løbet skydes i gang. Alle, også ikke tilmeldte, kan benytte sig af de mange gode tilbud på messen. Der er fri adgang. Til sidst skal I lige have Tor´s heppeguide til løbet :-)

Længere vestpå, i Bramming, starter Skechers Ultra 2015 kl. 08. Der er flere distancer, og 100 km er samtidigt DM. 1 kvinde og 11 mænd er på startlisten til mesterskabet, bl.a. landsholdløberen Brian Arreborg Hansen, der må påtage sig rollen som favorit. Det bliver også spændende at se, hvad den tidl. landsholdsløber gennem mange år Ole Karlsen kan :-) På kvindesiden er der en ikke-eksisterende konkurrence, hvor Maibritt Kristoffersen bliver mester bare ved at gennemføre. Det er naturligvis meget ærgerligt, men sagen er, at nogle af de kvinder, der kunne være stillet op, skal løbe VM i trail i næste weekend. Det gælder bl.a. den nuværende mester Pia Joan Sørensen samt Dorte Dahl. 

Personligt skal jeg hverken løbe det ene eller det andet, for jeg skal til barnedåb. Men i næste weekend er det min tur! Med Claus Hechmanns velsignelse får jeg lov at føde min ultraløber-krybdyrhjerne de kommende uger og løbe langt, og derefter går det løs med den målrettede træning frem mod september: CPH Half Marathon samt Berlin Marathon. Hvilket ultraløb, der ligger på den anden side af disse 2 løb, er stadig uafklaret.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar