lørdag den 9. maj 2015

Halvmarathon i Kalundborg

For et stykke tid siden tilmeldte jeg mig "Kermits 100 Marathonløb" i Kalundborg, men som jeg skrev forleden dag, havde jeg ændret distancen til halvmarathon på grund af den kommende uges løbetest hos Claus Hechmann. I følge min træningsplan skal jeg løbe udholdenhedsløb i 1:50 time søndag, og det kunne jo passende blive løbet lørdag i stedet for.

Jeg havde mailet og fået ok fra arr. med hensyn til at bytte distance, også indenfor tidsfristen for tilmelding, men alligevel stod jeg opført som marathonløber, da jeg ankom for at afhente startnummer. Den slags kan naturligvis korrigeres senere, men det betød, at jeg lidt misvisende måtte løbe med et marathon-nummer på maven, samt at min tid er blevet registreret forkert, da mit armbånd blev aktiveret kl. 09 med marathonløberne og ikke kl. 10.01, da halvmarathonløberne blev sendt afsted. Derfor står jeg noteret på resultatlisten for 2:52:25 i stedet for 1:51:25, som jeg rent faktisk løb. En tid der rækker til en 1. plads, hvilket jeg er meget glad for. Det giver et mentalt løft efter min skadesperiode, der efterhånden har varet 1 års tid, og som nu, langt om længe, ser ud til at være næsten symptomfri. Nedsunken forfod er en permanent tilstand, men det ser ud til, at Skechers løbesko, fodøvelser samt supersole-indlæg gør det muligt at løbe igen. 


Løbet foregik på en 5,3 km rundstrækning, som var næsten flad, men til gengæld fik vi ca. 2 km god modvind langs vandet pr. omgang. Noget der helt klart trak tænder ud på de fleste deltagere, undertegnede inklusiv. Det var som sædvanligt et godt arrangement fra 5 Tårns Motion. Godt afmærket rute. Fint depot. Desværre måtte jeg køre hjem, før festen for alvor begyndte og Leif skulle hyldes, på grund af en flyttet aftale om eftermiddagen. Ingen kransekage til mig, men en dejlig løbetur og 1. pladsen er lige prikken over i-et, som man siger :-)

Flot velkomst til dagens jubilæumsløb
Stort tillykke med Klub 100, Leif

2 kommentarer:

  1. Tillykke. ..dejligt når det går fremad:) Ja skechers gør undeværker for skadelidte. ..

    SvarSlet
  2. Tillykke. ..dejligt når det går fremad:) Ja skechers gør undeværker for skadelidte. ..

    SvarSlet