tirsdag den 12. maj 2015

Det virker! Det virker!

Så har jeg været til test nr. 2 hos Claus Hechmann, og der er sket en forbedring, som er langt bedre end jeg havde regnet med, så jeg er meget glad. På 6 uger har min anaerobe tærskel rykket sig med 20 sekunder! Det synes jeg er meget, når vi taler om en forbedring fra 04:55/km til 04:35/km. Jeg er ikke (og bliver aldrig) en meget hurtig løber. Jeg er nok mere historien, om at man ikke kan gøre en skildpadde til en væddeløbshest, men man kan måske gøre den til en hurtig skildpadde.

På baggrund af testen er samtlige træningszoner ændret, og man kan roligt sige, at jeg ikke længere kan beklage mig over at skulle løbe meget langsommere, end jeg kan finde ud af ;-) 

Vi fik snakket hovedmål for træningen: 24 timers løb i efteråret. Vi fik talt om de 2 løb, jeg har omtalt: København i september og Barcelona i december. Jeg havde medbragt en liste over de løb, jeg er tilmeldt indtil videre, og under samtalen gik det op for mig, at jeg meget gerne vil bruge den strukturerede træning til at løbe stærkt til Copenhagen Half Marathon og Berlin Marathon til september, og det udelukker 24 timer i København. Det optimale vil derfor være et løb 4-5 uger efter Berlin, men pt. er der intet i ultraløbskalenderen. 

Claus har fået listen og vil de kommende dage vurdere hvilke løb, der kan blive en del af min træning, men umiddelbart ser det ud til, at alle løb på nær Firkløver 50 km om få uger slipper gennem nåleøjet. Trailløbet Firkløver 50/50 vil kræve længere restitution end jeg kan tillade mig i forhold til min træning. Det betyder ikke, at jeg ikke skal løbe trail, for det er glimrende varieret træning, men det skal ikke være de lange ultraløb. I stedet for løber jeg Sydkystløbet Halvmarathon, hvilket også giver mig mulighed for at heppe min svigersøn i mål efter hans marathon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar