søndag den 8. februar 2009

Ugens langtur

Vejret var ikke det bedste til langtur lørdag. Det har sneet en del, og vejene var ikke ryddet endnu. Så i håb om bedre vejr blev det kun til en kort 9 km tur i går. Sneen var holdt op i dag, og vejene var heldigvis blevet ryddet mange steder som ventet. 7 gr. frost, så på med det varme tøj og camelbak gik det ud af vejen og over fjeldet. For en dansker, der synes, Geels Bakke er fin bakketræning, kan et fjeld være en udfordring! Geels Bakke er jo nærmest ingenting i sammenligning! Men det gik bedre end sidst, og det blev en fin tur på 31 km :-) Jeg har løbet i mange forskellige tøjmærker for at finde det, der føles mest komfortabelt at løbe i, og jeg vender hele tiden tilbage til Newline som mit foretrukne mærke. Så jeg er meget glad for, at jeg er blevet tilbudt at kunne købe deres tøj til en favorabel pris :-) Jeg har genset filmen 'Without limits' om den amerikanske løberlegende Steve Prefontaine, der desværre omkom i en bilulykke i 1975, kun 24 år gammel. Han blev trænet af Bill Bowerman (træner på Univercity of Oregon samt grundlægger af NIKE), og han satte et hav af amerikanske rekorder på alle distancer fra 2000 til 10000 meter. Hans indstilling til løb må man tage hatten af for. Hellere tabe et løb hvor man har givet alt, hvad man har i sig hele vejen (Pre var kendt som en 'frontrunner) end løbe og lade sig trække og kun yde sit til løbet i spurten. 'The best pace is a suicide pace and today is a good day to die' :-) Hvis du falder over filmen, så se den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar