onsdag den 25. februar 2009

Som en junkie...

Jeg skal i nattevagt i to nætter. Det betød, at jeg i dag havde mulighed for at løbe en længere tur om formiddagen. Det blev lidt senere end beregnet, da Jesper sendte sms vedr. de næste par ugers træning. Flere sms røg frem og tilbage mellem Danmark og Sudan, før alt var på plads :-) Da jeg endelig kom afsted, var der max 3 timer at løbe i pga. en aftale hos tandlægen. Lidt tunge ben; en forsinket reaktion på lørdagens lange træningspas. Men mentalt var jeg ovenpå, så jeg valgte at holde planen om en lang tur til Hillerød - retur ad Kongevejen. Løb stille og roligt. Havde ingen væske med, men det har jeg prøvet før. Hvad der var langt værre var, at jeg heller ikke havde nogen energibar med!!! I bølgen af sms havde jeg glemt at få en med i lommen! Ikke morsomt, når sulten indfinder sig efter 24 km. Så kan selv sølle 6 km synes uoverskuelige :-( Men hjem kom jeg. Fik hældt noget energidrik og en smootie med proteinpulver indenbords før et hurtigt bad og så afsted til tandlægen. På vejen hjem skulle jeg handle ind. Stadig plaget af et alt for lille energiindtag efter træningen, købte jeg en cacaomælk. Kunne jeg vente med at drikke den, til jeg var nået hjem? Vi taler om 500 meter... Nej, som en anden junkie drak jeg 1 liter cacaomælk på parkeringspladsen foran Rema 1000! Da jeg kom hjem, gik jeg straks i gang med at lave et ordentligt måltid. Men endnu en gang gik planen i vasken. Jeg havde glemt en aftale om et telefon-interview til mit fagforeningsblad InFOA (Kbh. afd. af Forbundet for Offentligt Ansatte). ½ time senere kunne jeg endelig komme videre i madproduktionen, og mens rodfrugterne er i ovnen ('genialt' at vælge en tidskrævende ret), er der tid til at skrive blog :-) PS: Hvis nogen kender til et maraton påskedag eller 2. påskedag, så send mig en mail :-) Jeg er ikke interesseret i Aalborg Brutal maraton skærtorsdag, men der må da være andre muligheder i påsken????

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt, jeg er fuld af beundring over de store træningsmængder, du kan kapere, kan desværre ikke selv holde til at løbe så meget, hvordan spiser du? Der må jo skulle en masse kalorier til, og jeg kan også se, at du tager proteintilskud, gør du andet??
    Mange hilsner Kirsten Frederiksen

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten.
    Uha, min kost er langt fra optimal ifht. hvor meget, jeg træner!

    Jeg har lavet en beregning udfra Team Danmarks anvisninger, og den viser, at jeg bør spise 12.000 KJ om dagen, og det gør jeg sikkert også nogle dage, men det er desværre ikke altid de rigtige produkter :-(
    Som mange andre elsker jeg kager og slik (specielt chokolade og flødeboller), så der ryger alt for mange tomme kalorier indenbords!

    Op til større konkurrencer, hvor træningen bliver mere intensiv (som nu), er jeg dog meget opmærksom på at få kulhydrater, fedt og protein nok - og skære ned på slikket...

    Jeg kan anbefale bogen 'Kost og elitesport - Basal sportsernæring' fra Team Danmark, som er nem at gå til og indeholder forslag til kost samt 3 kostplaner for folk, der træner meget.
    http://www.teamdanmark.dk/CMS/cmsdoc.nsf/Content/tdwb7kmf48

    SvarSlet
  3. Tak skal du have, den vil jeg kikke på

    SvarSlet