fredag den 13. februar 2009

Optur

En uges nattevagter er slut, og på vej hjem havde jeg en aftale med en af Steno´s bioanalytikere. Jeg skulle have påmonteret en døgn-blodtryksmåler. Tidl. fik patienterne påmonteret en overarmsmanchet, som pustede sig op hvert 15. min, men nu har vi fået nogle målere, der til forveksling ligner et Garmin Forerunner 405. Så i 24 timer får jeg tjekket mit blodtryk og puls hvert 15. min i dagtimerne og hvert 30. min i nattetimerne. Der kommer en bib-lyd kort før der finder en aflæsning sted, og så skal man helst holde armen i ro. Uret er ret følsomt for bevægelser. Jeg havde på forhånd sikret mig, at det ikke var noget problem, at jeg skulle træne. Det vil formodentligt ikke vise korrekt i den periode, hvis der overhovedet er registreret noget! Da det ikke skal indgå i en undersøgelse, er det ikke noget problem. Der handler om, at bioanalytikerne skal lære at bruge apparatet, før det skal bruges til vores patienter. Det betød, at jeg var sent hjemme fra vagt, og det blev kun til 2½ timers søvn, før jeg var oppe igen. Hurtigt afskrev jeg muligheden for en lang tur trods det gode vejr. Mente jeg ville være for træt. Men, som de fleste ved, er det sværeste skridt det ud af døråbningen ;-) Lidt tung i kroppen i begyndelsen, men ret hurtigt fandt jeg en god rytme, og det føltes bare godt, så jeg valgte at blive ved med at løbe. Løb til Hillerød ad Kongevejen, lyttende til den sædvanlige gang popmusik, og jeg bliver altså bare i godt humør, når solen skinner, luften er klar og bl.a. 10cc, ABBA, Cher og Bruce Springsteen lyder på mp3-spilleren :-) En rigtig god tur på 30 km - og det er skønt at mærke, at formen så småt er ved at vende tilbage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar