lørdag den 24. januar 2009

Løbetur i snevejr

En forlænget weekend i det store udland betyder andre omgivelser at løbe i. Velvidende at mit indre kompas ved en fejl har fået en magnet installeret, og dermed konstant er ude af funktion, betyder som regel, at jeg vælger en frem-og-tilbage rute for at være sikker på at komme hjem igen! Mit eneste selskab var familiens løbevante hund, som havde betydeligt lettere ved at finde fodfæste i den nyfaldne sne. Og her er faldet meget sne i nat! Jeg fandt en rute, hvor jeg trods alt kun skulle løbe i ca. 10 cm sne. Jeg kom på et tidspunkt ind på en forkert sti, hvilket betød at jeg pludselig sank ned i 1/2 meter sne!!! Så kommer man hurtigt tilbage igen ;-) Heldigvis havde jeg set vejrudsigten og havde taget mine goretex løbesko med. Jeg har et par NIKE air structure triax GTX, som jeg er meget glad for. De holder fødderne tørre og varme på en dag som i dag :-) 21 km i det (for en dansker) tunge føre, men fint at træne i. Der bliver brugt nogle andre muskler i den lidt ustabile underlag. Eneste minus ved at være i udlandet: jeg kan ikke se håndbold i aften og i morgen, men forhåbentligt venter 3 kampe i næste uge :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar