mandag den 4. marts 2013

Skattefar inddrager løbepengene

Det er vist meget heldigt, at jeg betalte min flybillet til Budapest (3000 kr.) i sidste uge, for skattefar mener også, at han skal på ferie for mine penge. Han har i hvert fald bestemt sig for at indkræve et beløb svarende til en charterrejse! Indrømmet, det slog bunden ud af humøret i formiddags, og selv om jeg kunne hente lidt hjem på en glemt befordringsindberetning, vil det påvirke valget af løb et par måneder. Faktisk bliver det nok kun til træningsture på egen hånd, for jeg mangler stadig at betale startgebyret i Ungarn på 1800 kr., og det forfalder senest 30/3. Jo, det var en "festlig" start på dagen. Jeg ved, at man kan vælge at indregne gælden i næste års skat, men jeg hader unødvendige renter, så jeg planlægger at betale, hvad jeg skylder med det samme.

I løbet af eftermiddagen fandt jeg dog løbeskoene frem, satte app. fra Hjerteforeningen til og løb gennem Holte, Nærum og tilbage til Birkerød. 26,2 km sagde løbeuret. 29,6 km sagde app. Tak for den positive forskel, for det betyder flere penge til Hjerteforeningen - hvis ikke lige app´en valgte at gå i sort og miste forbindelsen, da turen skulle gemmes. Til sidst opgav jeg at gemme turen, og dermed gik pengene tabt. Det nummer skal app. kun lave én gang til, før den bliver slettet igen!

Selve løbeturen gik fint. Som jeg plejer på vinterture under 30 km, havde jeg ikke væske med. I stedet for indtager jeg både High5 Energy Source samt High5 Protein Recovery, når jeg kommer hjem.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar