søndag den 17. marts 2013

Fuck cancer!

Det blev en virkelig dårlig lørdag! Kl. 05 dukkede min datter uventet op og havde brug for sin mor hele dagen. Sådan er det bare, og løb blev en biting! Dagen blev for alvor flænset med beskeden fra en mangeårig veninde (udenfor løbemiljøet) at hun har fået konstateret kræft i knoglemarven.

Jeg var meget tæt på at droppe Sydkystmaraton i dag, men takket være en køreaftale med Per Hviid, der også kommer fra Birkerød, kom jeg alligevel afsted. Hvis han ikke havde taget mig med, er jeg ret sikker på, at DSB havde haft en kunde mindre i dag, da løbet var slut.

Nu fik jeg i stedet for hilst på mange gode løbevenner, der også havde fundet vej til Greve, og jeg fik løbet marathon i en bedre tid end forventet. 3.51.49 rakte til en 4. plads ud af 17 deltagende kvinder, og eftersom jeg havde sagt 4 timer + ekstra tid, alt efter vinden, så er det faktisk klart bedre end forventet, for der var heftig blæst på store dele af ruten. En blæst der var taget til på 2. omgang af de 2 x 21,1 km., illustreret glimrende i Ishøj Havn, hvor det blæste nok til, at vinden fik skibsmasterne til at tude!  Selvfølgelig kunne modvinden mærkes i benene, som løbet skred frem, men egentligt følte jeg, at jeg havde et udemærket løb. Jeg følte mig godt løbende, og på sin vis var det skønt at kæmpe mod vinden. En slags terapi.

Jeg har ikke en finger at sætte på arr. Nr.udlevering gik hurtigt, glade vejvisere under hele løbet selv om de må have frosset helt vildt, depotfolkets fine service (på 2. omgang var væsken som at drikke isterninger, men de søde damer tilbød straks at tilsætte lidt varmt vand). Tak til Greve Trim Motion for en dejlig dag :-)

Næste mulighed for at løbe Sydkystmaraton er den 13. oktober til efterårsløbet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar