søndag den 10. marts 2013

Årets 2. ultraløb er booket

Jeg har aldrig løbet godt i Slagteriløbet 6 timers løb i Horsens. I 2011 stoppede jeg efter 50 km pga. smerter i min venstre skulder (noget jeg gik til behandling for) og sidste år måtte jeg stoppe efter 38 km pga. stærk utilpashed. Nu prøver jeg for 3. gang og håber, at det er lykkens gang, og at jeg får knækket koden til at gennemføre de 6 timer rundt om slageribygningen.

Man skulle tro, at det er en let rute, fordi den er helt flad, men faktisk er den ret kompliceret, fordi man løber i læ på forsiden af bygningen, mens bagsiden er temmelig blæsende. Noget jeg har svært ved at tackle, og som især min mave bliver meget påvirket af. Jeg krydser fingre for, at mine nye windblock boxer kan forhindre en gentagelse. De har i hvert fald klaret samtlige vindblæste vinterture uden problemer. Dem er jeg vanvittig glad for!

DMI taler om den koldeste martsdag i 7 år, og ja - der var både sidevind, medvind og meget kraftig modvind på dagens tur. Men der var også sol og blå himmel :-)

Her er lidt indtryk fra dagens 26 km

Jo, det blæser også i Nordsjælland!

Det kom bag på mig, at skovstierne stadig var
dækket af is mange steder.

Og selv om det ikke har sneet i mange dage,
ligger der stadig sne i skoven.

Men alle disse vintertegn opvejes af
en forårsblå himmel :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar