mandag den 25. marts 2013

En landsholdsløber takker af

Allerede for 1 år siden fortalte Mette Pilgaard mig, at VM i Holland ville blive hendes sidste gang på landsholdet. På det tidspunkt vidste hun, at hun måtte takke nej til VM 2012 pga. arbejde, og derfor ville hun tage 2013 i Holland med.

Der kan jo ske meget på 1 år, og beslutninger kan revurderes, men det ser ud til, at Mettes beslutning er endelig, for hun skriver i en kommentar omk. VM i Brno 2004: også mit første VM og nu bliver Holland det sidste.

Det er dermed en lang landsholdskarriere med et højt bundniveau, der slutter. Mettes resultater taler for sig selv, og hun har altid haft en stærk psyke, der har kæmpet med fysiske gener, f.eks. opkastninger, under ultraløb.

Jeg mødte Mette første gang til DM 2008 på Bornholm, og jeg husker stadig tydeligt, da hun efter løbet overbragte en hilsen fra hendes mand Morten (landsholdskoordinator) og ønskede mig tillykke med resultatet, der var ensbetydende med landsholdskvalifikation.


Vi delte 3 personersværelse med Anne-Marie Rossen til VM i Seoul, hvor hun levende fortalte om at gennemføre Spartathlon. Jeg er sikker på, at det var her, Anne-Marie fik lyst til deltage i Grækenland, som hun fuldførte i 2010.

Mette har den danske rekord i 48 timers løb på 327,225 km. Jeg tror faktisk, at det også er nordisk rekord.

VM Seoul 2008.
Mette nr. 209


Ingen kommentarer:

Send en kommentar