fredag den 2. januar 2015

Hvad skal jeg vælge?

GODT NYTÅR

2015 er i fuld gang, og det samme er planlægningen af løbesæsonen. De første måneder kommer til at gå med genopbygning af min normalt gode grundform, hvilket i min terminologi betyder, at jeg kan fuldføre et marathon på ca. 4 timer uden problemer. 

Jeg svinger lidt frem og tilbage omkring sommerens hovedmål: Trans Scania eller 48 timers løb? Jeg har løbet 6 timers løb, 12 timers løb, 24 timers løb og 6 dages løb, men aldrig et 48 timers løb. Jeg har 2 løb i tankerne: 6-24-48 timers løb af Tejn IF og Skövde Ultrafestival. De afholdes med 2 måneders mellemrum, og det er meget muligt, at TIF-løbet er lidt for tæt på. De er ellers kanon dygtige arr. og jeg vil foretrække at løbe på en 1 km lang rute i skoven fremfor den svenske atletikbane på 400 meter. Der vil ikke blive udsolgt til nogle af løbene, så jeg kan vente med at tage en beslutning, om jeg kan/tør kaste mig over 48 timers løb, eller om jeg skal holde mig til 246 km på tværs af Skåne.

Dagens tip: Push Performance - en blog af Knut Korczak men fine anmeldelser af udstyr m.m. Jeg har selv købt en kop til trailløb på baggrund af hans gennemgang.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar