lørdag den 5. november 2011

Når arme og ben modarbejder hinanden

I Birkerød afholder man Kulturnat kl. 10 - 23.30, for det er en familievenlig soveby.
Her ses et kor over indgangen til Fitness.dk i I drætscentret

Jeg indrømmer gerne, at jeg er motorisk handicappet på den måde, at jeg ikke kan koordinere arme og ben på én gang, med mindre vi taler om løb, hvor armene bare skal svinges frem og tilbage. Jeg er fuldstændig håbløs på en stepbænk, hvor man skal lave indviklede kombinationer af arme- og benbevægelser, allerhelst på kryds af hinanden, i højt tempo. Jeg kan lave enten arme- eller benbevægelserne, men sørme ikke på én gang!

Når jeg bringer det op, skyldes det, at jeg i dag ville prøve et nyt hold i fitnesscentret, nemlig Bodyattack. Og det var et direkte angreb på mine koordinationsproblemer, så efter 20 min. valgte jeg at forlade træningslokalet. Noget jeg ellers aldrig gør, men jeg følte mig som en elefant i en glasbutik :-/

Jeg ved ikke, om det er samme center i hjernen, der styrer ens retningssans, men det skulle ikke undre mig, for som bekendt bør alle løbsarr. få testløbet deres rute af mig. Kan jeg finde vej, så kan alle finde vej!

I stedet for valgte jeg at lave nogle styrkeøvelser selv, før jeg cyklede hjem og tog løbeskoene på. 1 km opvarmning, 5 km tempoløb og 2,5 km afjogning. Det er tid til at få lidt fart i skoene igen. Og, bedst af alt, jeg løb i mine knætights. Jeg, der allerede har løbet adskillige ture i lange tights, fordi vi nu ligger konstant på 10 - 12 gr., hoppede i kortere bukser, lokket af den smukke efterårssol.

Med hensyn til Marathoncup er min 'opgave' fuldført. Jeg havde tilbudt at forsøge at samle 12 løb, og det er nu gjort, og derfor overgår resten af projektet til initiativtageren Steen Hegelund. Det er ham, I skal kontakte med spørgsmål ang. Cuppen. Jeg kan oplyse, at hjemmesiden kun bliver opdateret 2 gange om ugen, og derfor vil løbs- og deltagerlisten først bliver opdateret i morgen søndag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar