torsdag den 9. oktober 2014

Lidt om sko og glæde

Jeg er stadig på jagt efter de "rigtige" sko, velvidende at det, der er rigtigt for andre, ikke nødvendigvis er rigtigt for mig og den anden vej rundt. 

Men de folk, der har anbefalet mig Skechers GoRun Ultra har måske alligevel fat i noget. Siden jeg kom hjem fra HCA Marathon, har jeg kun løbet i denne sko. Jeg tog chancen på marathon-messen og købte et par med hjem, alene på fornemmelse af at gå i dem. Mit første indtryk er meget positivt, og derfor valgte jeg at kaste al skam overbords og kontakte en løbe-bekendt indenfor Skechers. 1 par sko er jo ikke nok nu, hvor jeg igen løber næsten dagligt, men pengene hænger ikke på træerne i Birkerød. Faktisk er de ved at falde af pga. de sidste par weekenders "morskab" :-)

Til min store glæde fik jeg tildelt en rabat ved køb af de 2 par sko, som jeg var interesseret i: Skechers GoRun Ride 3 samt den refleksgivende udgave af Ultra, nemlig GoRun Ultra Nite Owl. Med 3 par nye løbesko på hylden er der åbnet op for efterårstræningen.


Jeg har i høj grad genfundet glæden ved at løbe. Det går ikke så stærkt tempomæssigt endnu, som jeg kunne ønske, men distancen bliver længere og længere. Og bedst af alt mærker jeg igen følelsen af frihed, glæde og overskud, når jeg tager skoene på. Det er ikke længere en kamp at komme afsted. Først nu, hvor jeg er ved at være oven vande, kan jeg for alvor se, hvor hårdt alt i forbindelse med Helsinki-løbet ramte mig. Jeg ved ærligt talt ikke, om jeg var kommet tilbage igen som løber, hvis det ikke var pga. de mange positive tilkendegivelser, jeg får fra jer læsere (især når jeg møder jer der, hvor det gælder - til et løb) samt den vedvarende opbakning fra Newline. Bloggen har også givet mig et fast holdepunkt, så stor tak til jer der stadig hænger på :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar