søndag den 14. juni 2015

Castus Sport frugtbarer

For et par uger siden fik jeg en henvendelse fra Castus, om jeg havde lyst til at prøve deres nye satsning: frugtbarer til sportsfolk. Den slags siger jeg sjældent nej til, så længe der ikke stilles krav om indflydelse på, hvad jeg skriver. Castus Sport er udviklet i samarbejde med Team Danmarks diætister.

Jeg modtog prøver på de 3 smagsvarianter: granatæble/hindbær, banan/kakao samt lime/chili. Hver bar er på 25 gram, pakket solidt ind så man kan have den med på løbeturen eller, som i mit tilfælde, håndtasken. 

Lad mig sige det med det samme: hvis du kender Castus frugtstænger til børn, så kender du også Castus frugtbarer til sportsfolk. Frugtindhold og næringsindhold er næsten identisk. Smagsvarianterne er den mest markante ændring, og den ligger sig op af de nyeste trends: granatæble er hot for tiden, banan og kakao hører allerede til i sportsverdenen og chili-Klaus har ikke levet forgæves. Den sidste variant er lidt stærk efter min mening, hvilket jeg også har hørt andre sige, men lime og chili hører ikke til på min hitlisten i forvejen, så jeg er måske lidt forhåndsindtaget. 

De to øvrige barer har jeg spist med stor glæde, når jeg kører hjem fra arbejde kl. 15. Jeg møder kl. 06.30, spiser frokost kl. 11 og træner oftest så snart jeg kommer hjem, hvilket vil sige efter 4 timer uden indtag af energi. Jeg bryder mig ikke om at spise kort tid før træning, heller ikke ½ banan, som det ofte bliver anbefalet (bare jeg nu ikke får problemer med Martin K. om 10 dage), og der har den lille bar været perfekt som et kulhydrat-pift på 16 gram. Det er ikke ret meget, for den alm. anbefaling lyder vist på 1 gram pr. kg, men det virker altså for mig. 

Castus Sport forhandles i Bilka, Føtex, Kvickly, SuperBrugsen og muligvis også Meny (tidl. SuperBest)

Castus om samarbejdet med Team Danmark
Pressemeddelelse fra Team Danmark om samarbejdet med Castus


Ingen kommentarer:

Send en kommentar