tirsdag den 9. juni 2015

3 trins raketten

Jeg har længe været lidt usikker på, hvordan sæsonen helt præcist skal forløbe. Jeg vil løbe marathon og ultraløb igen. Jeg vil gerne løbe et hurtigt marathon igen. Jeg vil gerne gøre et sidste forsøg på at nå 200+ km på 24 timer. 

Jeg kan allerede nu krydse første punkt af: jeg løber marathon igen og under 4 timer. 

Punkt nr. 2 skulle egentligt være krydset af i den kommende weekend, men 2 ting gør, at løbet er droppet: i samråd med min træner er sæsonens mål planlagt endegyldigt, og derfor udskydes ultra-tilbagekomsten lidt. Desuden skal jeg på overarbejde om lørdagen..

Og hvad bliver så planen for sæsonen? Der vil være 3 hovedløb:
1. Copenhagen Half Marathon, som også er DM i halvmarathon
2. Berlin Marathon
3. Barcelona 24 timers Løb

I København stiller jeg op til DM for Novo Gruppens Løbeklub. Der er jo også veteranklasser. Når jeg i forvejen træner mod en hurtig marathontid, kan jeg lige så godt forsøge at presse citronen med et hurtigt halvmarathon 14 dage, inden Berlin skal løbes. Barcelona 24H er valgt, fordi det ligger godt i forhold til Berlin. Der er tid til restitution, før udholdenhedstræningen genoptages for alvor. Som bonus er vi allerede nu en lille gruppe løbere, der vil deltage og derfor kan rejse sammen.

Et bestemt ultraløb har jeg sagt til Claus, at jeg ville beholde på min løbsliste. Det er løbet på Fyn i august, men jeg har dog valgt at skifte fra 100 km til 50 km. Lidt må fornuften råde. Desuden har Novo den store årlige fest for medarbejderne aftenen før, og den vil jeg jo også gerne deltage i. 

Der vil dukke nogle testløb op hen ad vejen, og jeg håber, at jeg får lov at snige et marathon eller to ind som udholdenhedstræning. 

Ekstra Bladet bragte i går en artikel om Claus Hechmanns træningsmetode: Sådan!! Ny PR på 10 km ved at træne laaangsomt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar