fredag den 27. marts 2015

En god oplevelse

Jeg er blevet testet 4 gange tidl., men jeg må sige, at formiddagen hos Claus Hechmann har været den bedste af de oplevelser. Jeg kendte kun Claus fra foredraget for et par uger siden, og velvidende at han er træner for nogle af landets hurtigste løbere, var jeg lidt spændt på, hvordan han ville tage imod en langtidsskadet motionist, men al tvivl blev gjort til skamme fra det øjeblik, jeg trådte ind gennem døren i det gule hus ude på landet, nogle km udenfor Slagelse. Bortset fra den tid, jeg løb med maske på, talte vi om træning, skader, hans bog, løbesko, online løbeklubben osv. De 1½ timer fløj afsted, og jeg forlod Claus med en fornemmelse af, at mine penge er rigtig godt givet ud. 

Testen var ikke en maxpuls-test (den test har jeg fået foretaget tidl.), men en test, der skulle vise, hvordan jeg forbrænder henholdsvis fedt og kulhydrat ved forskellige tempi. Den viste ikke overraskende, at jeg er super god til at fedtforbrænde ved 5.30 - 6.00 min/km, og derefter går det hurtigt ned af bakke. Til gengæld blev jeg meget overrasket, da Claus udbrød "Du er jo i god form!", for sådan føler jeg det ikke, men testen viser, at jeg trods en tilbagegang med konditallet stadig ligger i "meget højt" på Sundhedsstyrelsens skala over kondital. Jeg kan ikke beskrive hvor glad jeg blev for den besked! Så har al træning trods smerter og hævelse i forfoden ikke været forgæves :-)


Claus er enig med min fysioterapeut, at jeg bør få sat en pelotte under forfoden, og han har lovet at vende tilbage med navnet på den skomager, som en af eliteløberne bruger i København for præcis samme problem. 

Vi fik også snakket sko, og baseret på hans optagelser under testen vurderer Claus, at jeg kan løbe i næsten alle neutrale sko, og Skechers er en god sko for mig. Han har hørt om Skechers og var derfor interesseret i at se og høre om min oplevelse af skoen. Efterfølgende har jeg medvirket til en kontakt mellem Claus og Skechers, og så må vi se, om der kommer noget godt ud af det. Jeg kan kun sige, at jeg stadig er meget glad for at løbe i Skechers Ultra :-)

Lidt mere om Online Løbeklubben: Den er planlagt til at blive lagt på hjemmesiden lige efter påske og med startdato 1. maj. Der vil blive tilbudt en startpakke for 1895 kr. med løbetest som den jeg har fået foretaget, 1 par løbesko samt 3 mdr. træningsprogram. Det vil være muligt at få foretaget testen 5 steder i landet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar