søndag den 1. juni 2014

Flere herrer til ultralandsholdet

Min fod har det heldigvis fint i dag. Lidt kan jeg mærke efter gårsdagens lange intervaller, men ikke noget der kunne stoppe mig fra at løbe 16 km restitutionstur i formiddags.

Ultraløb står stadig mit hjerte nær, og selvfølgelig følger jeg stadig med, når der løbes konkurrencer. Især på herresiden er der sket en stor udvikling de sidste par år, og i det seneste døgn har 2 løbere kvalificeret sig til 100 km landsholdets bruttotrup (krav til bruttotruppen står nederst i dette link). I 12RUN løb Brian Arreborg Hansen 82,540 km på 6 timer og Frederik Bøjholm løb 130 km på 12 timer. Desuden forlyder det, at Kim Klitgaard har løbet længere end 220 km i "24 timer ved Havet", men det er endnu ikke muligt at finde en resultatliste. Kim har dermed kvalificeret sig direkte til ultralandsholdet (krav til 24 timers ultralandsholdet).

Der knytter sig en lille historie til Brian Arreborg Hansen. Han blev dansk mester i marathon 2009. Hans mor fortalte en af mine holdkammerater, at siden DM var der stille og roligt gledet 30 km for meget på sidebenene. I julen 2013 besluttede Brian sig for at tabe de mange kg igen, og derfor genoptog han løb. Man må sige, at han vender tilbage i smukkeste stil :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar