tirsdag den 16. september 2014

Træningsmodel

Jeg tænker, så det knager, hvordan jeg bedst muligt udnytter tiden, til min bruskskade er helet op. Jeg vil jo allerhelst løbe, men jeg må samtidigt konstatere, at det endnu ikke er muligt at løbe fuldt program, da foden stadig har en tendens til at hæve op. Ikke kun efter løb, men også efter en lang arbejdsdag. Den var hævet voldsomt op, da jeg kom hjem søndag aften efter 12 timers arbejde.

Min svage side er helt klart min manglende styrketræning. Det er bare slet ikke mig! Men alt taler for at bruge mere tid på den side af træningen: slidgigt i lænden, diskusprolaps, alderen, men heldigvis også løb. En stærkere core giver et bedre løb. 

Så i den kommende tid vil jeg bruge flg. model: løb x 4 og styrketræning x 3. Det giver forhåbentligt lidt ro i sindet, at når jeg ikke skal løbe, laver jeg stadig noget "fornuftigt" i forhold til mine drømme for fremtiden. Når jeg er skadesfri, løber jeg 6 x uglt. men det må jeg se på, når det bliver relevant.

Jeg har været i tlf.kontakt med Peter Balle, der var glad for at høre, at smerterne var aftaget, men da skaden ikke er helet op endnu, er det forventeligt, at foden fortsat er hævet. Hvis det ikke er blevet bedre i slutningen af november, skal jeg kontakte ham igen.

Mens jeg prøver at tøjle min utålmodighed, bruger jeg mit nye mantra "Hver dag bliver jeg stærkere" 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar