lørdag den 10. august 2013

Ultrasæsonen er startet igen

Så er sommerferien slut for ultraløberne, og der inviteres igen til konkurrencer rundt omkring.

Kl. 12.00 startede 24 timers løbet i Viborg som er både for singleløbere og for stafethold. Det er en smuk rute rundt om Søndersø på 5,71 km, men løbet har det klare ulempe for singleløberne, at man får lov at løbe den sidste omgang færdig, selv om tiden på 24 timer er overskredet. Man måler ikke sidste omgang op, som det ellers er kutyme i den slags løb. Nogle løbere er ligeglade; nogle vælger at stoppe, hvis de kan se, at de ikke kan nå at fuldføre endnu en omgang, før tiden rinder ud; og så er der sådan nogle som mig, der fravælger løbet af samme årsag.

Det forhindrer mig dog ikke i at følge løbet, og resultaterne opdateres her. Sidste år løb Jens Ole Nielsen imponerede 228,40 km på den kuperede rute, og Ole valgte at slutte 5 min. før tid, hvilket jeg jo bifalder. Ikke at det har nogen betydning, hvad jeg mener. Jeg kan bare godt lide, at Jens Ole åbenbart har haft samme overvejelser som mig ;-)

I morgen løbes det sidste 100 km løb på Bornholm . TIF, der står bag løbet, har stille og roligt lukket ned for de "alm." ultraløb (de stod også bag 24 timers løbet på Galløkken) og arr. i stedet for masser af trailløb på både korte og lange distancer. Sublim arrangør så man kan altid med sindsro tilmelde sig deres løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar