søndag den 2. august 2015

I træningslokalet

Det går lidt bedre med knæet, men jeg er stadig ikke smertefri. Derfor var dagens træning henvist til fitnesscentret igen trods det fine løbevejr. Jeg har ikke meget forstand på indendørs, alternativ træning, så hvis nogen føler sig i stand til at hjælpe, er man meget velkommen til at sende mig en mail :-)

Dagens træning:

13 minutter crosstrainer niveau 15-16 
20 minutter romaskine niveau 10, 32 s/m, 4125 meter
10 minutter gang på løbebånd, 15% stigning, 5 km/t
7 minutter crosstrainer niveau 15


Desuden laver jeg et ca. 5 minutters program for stabilisering af knæet, som jeg har fået anbefalet af Jesper. Ja, Jesper og jeg er igen på talefod, og jeg skal på besøg i Vejle i slutningen af måneden, både for at træne (hvis jeg er klar) men også for at høre hans oplæg til den tidl. annoncerede løbeshop på samme måde, som vi gjorde før hans World Run ll foredrag. Det giver mig/ham mulighed for at give/få feedback og inputs til løbeshoppen.

Så er der jo mit træningsprogram med Claus Hechmann... Ja, hvad skal jeg sige? Efter grundtræningen modtog jeg et fastlagt 12 ugers program frem mod CPH Half Marathon, men eftersom jeg ikke har kunnet trænet efter skema de sidste par uger og heller ikke kommer til det lige med det første, er de penge jo kastet ud af vinduet. Efter flere ugers fravær er det ikke muligt at genoptage programmet, og det var ikke et scenarie, jeg havde forudset. Men jeg har stadig lært meget om brug af interval og tempo i min træning, og jeg har også fået et indblik i, hvor jeg formodentligt bør ligge tempomæssigt fremover, når jeg kommer i gang igen. Men ja - det var dyre lærepenge :-(

Jeg krydser stadig fingre for at kunne løbe halvmarathon, og turen til Berlin gennemfører jeg under alle omstændigheder. Rejsen er betalt, så i tilfælde af at jeg ikke løber, bliver jeg tilskuer. 


Så er der 24 timers løbet i december... Det afhænger nu af 2 ting: kan jeg få ferie fra mit nye job, og kommer jeg tidsnok tilbage i løbeskoene? Der er stadig 4½ måneder til, så indtil videre forbliver det på ønskelisten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar