lørdag den 11. april 2015

Maratonkogebogen er i brug

Jeg er ikke ret god til at få anmeldt de bøger, jeg omtaler, men denne gang må jeg til tasterne, for Maratonkogebogen er altså en lækker kogebog målrettet løbere! 

Der indledes med en letlæselig teoretisk del om vigtigheden af gode råvarer efterfulgt af en kostplan, der er nem at gå til. Der er anbefalinger til hvordan du skal spise, alt efter om du træner morgen, eftermiddag eller aften, for det er naturligvis ikke ligegyldigt, hvordan du spiser i forhold til din træning. Der er en alm. kostplan for løbere, der træner 3-4 gange om ugen og så følger et afsnit om toptunet idrætsernæring, hvis man vil gå all-in. 

Der kommer også lidt om den nye dille med rødbedesaft samt et længere afsnit om at ramme kampformen på dagen med den rigtige vægt. 

Så slår bogen over i en beskrivelse af 42 marathonløb fordelt over hele verden og alle forhold. Der er en kort beskrivelse af løbet inkl. billeder; en faktaboks om tidspunkt på året, deltagerantal, tidsgrænse, temperatur, terræn samt løbets største udfordring suppleret med et citat fra en deltager om løbet. 

Hvert løb er ledsaget af en lækker opskrift, der er nem at gå til. Ikke noget med side op og side ned, men 4-6 korte, klare punkter hvordan maden laves. Jeg er ikke begavet med et madlavningsgen, så det skal helst være så let som muligt, og det opfylder denne bog. 

Lige nu er jeg i gang med Oslo Marathon´s frikadeller, og farsen har stået ½ time i køleskabet, mens jeg har blogget. Nu skal der steges :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar