onsdag den 8. april 2015

EM/VM i den kommende weekend

Det gjorde godt med hviledagen i går. Planen for i dag lød på 50 min. restitutionsløb, og det valgte jeg at overholde for at komme på rette spor igen med træningsplanen. Det er muligt, at jeg vælger at bytte torsdagens tempotur ud med tirsdagens intervaller, og dermed lader jeg mandagens løb tæller for ugens tempotur.

Lørdag kl. 10.00 begynder EM/VM i 24 timers løb i Torino, og som jeg tidligere har omtalt, stiller Danmark med 3 mandlige deltagere. Der er tilmeldt 337 løbere fra 41 nationer. 

Det forventes, at man kan følge løbet HER

Den danske rekord indehaves af Alex Henriksen: 245,577 km (Apeldoorn 2004)  og holdrekorden: 671,133 km (Lars Skytte Christoffersen, Jan Michael Andersen samt Alex Henriksen) ( VM 2004)

Umiddelbart ser ruten ud til at have mange skarpe sving, som vil blive hårdt for hofter og knæ, især fordi der ikke skiftes løbsretning under VM, hvilket ellers er praksis i mange 24 timers løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar