fredag den 31. december 2010

Godt nytår


Vejene blev farbare, så vi kunne stille op til Social-halvmarathon kl. 10.45 i gruppen, der løb på 2.15. Anders, Lars og jeg var ikke de eneste, der havde skiftet distance. Bl.a. mødte jeg Lars Bergelius og Henriette Lisse. Hvis jeg havde vist, hvad der ventede i Amager Strandpark, var jeg blevet hjemme!

Der var god stemning i gruppen under hele turen, der blev afkortet til 20,5 km pga. forholdene. I begyndelsen gik det fint. Lidt glat, men til at løbe på.

Efter 8-9 km oplevede vi hvor galt, det kan gå, og hvorfor man skal have respekt for vejrmeldingerne om isslag. En skraldebil med alt for høj fart kom i slinger, og den var på vej direkte mod os! Folk sprang ind til siden, og skraldebilen fik skubbet en personbil over i sneen i den anden vejbane! Heldigvis kom der ingen modkørende, så den unge mand i bilen slap med skrækken, men det kunne jo være gået grueligt galt, hvis skraldebilen var væltet, både for bilisten og for os løbere. Den oplevelse sad lige under huden på resten af turen.

Ude på Amager Strandpark var der spejlblankt! Respekt til marathonløberne, der skulle igennem de 3 km på glatis 2 gange. 1 gang var mere end rigeligt til mig. Skadesrisikoen er alt for høj til den slags underlag, og havde jeg vist det på forhånd, havde jeg ikke løbet. Efter det sidste depot for enden af Strandparken blev ruten ændret lidt, og dermed blev ruten lidt for kort. Who cares?

I mål ventede champagne og kransekage. Marathonløberne var desværre ikke kommet i mål, da vi kørte 20 min. senere, så dem fik jeg ikke ønsket godt nytår :-(

Jeg vil ønske alle læsere et godt nytår. Tak for alle jeres hilsner og gode spørgsmål igennem året. Keep them coming :-)

GODT NYTÅR

8 kommentarer:

  1. Hej May-Britt
    Så har vi sørme løbet i samme gruppe i dag :-). Ja det var en væmmelig oplevelse med skraldebilen, men heldigvis blev det jo kun til materiel skade. Amager Strandpark var spejlglat, men jeg så da heldigvis ikke nogen løbere falde på halen, så forhåbentlig er alle kommet godt igennem. Jeg er jo vant til den slags underlag, for sådan ser alle veje ud her hvor jeg bor - men glæder mig til rene veje igen.
    Godt nytår :-).
    Mange hilsner Gitte

    SvarSlet
  2. Så skulle du da have banket mig på ryggen!
    Jeg har hørt om fald i de andre løbegrupper, men der er vist heldigvis ikke sket nogen noget.

    Godt nytår :-)

    SvarSlet
  3. Hmmm, så gør det mindre, at jeg måtte sidde her under dynen. Godt det ikke gik værre.
    Godt nytår - vi ses.
    KH Helle

    SvarSlet
  4. Hej May-Britt! Vi fik i hvert faldt hilst på hinanden en gang - men ville har gernet snakket med dig bagefter. Jeg tror vores gruppe var 5 minutter forsinkede - så I må har løbet hurtigere en planlagt! Jeg prøvede at finde dig bagefter ved champagnen :), men nej. Rigtig godt nytår til dig!!

    SvarSlet
  5. Jeg ville også meget gerne have ønsket dig godt nytår. Måske Helle inviterer på Housewarming i 2011? Især når hun hører, at jeg har et blad samt dåser med fiber med hjem til hende ;-)

    Godt nytår Tracy og Helle :-)

    SvarSlet
  6. Puha, det var lige før det kunne være gået grueligt galt. Godt I kom helskindede igennem - my respekt!!
    Godt løbeår og i det hele taget godt Nytår (igen...) Kh Kirsten

    SvarSlet
  7. Jo, DET gør jeg da. Holder housewarming. Men mon ikke vi lige løber ind i hinanden inden, jeg flytter, May-Britt.
    Ellers holder jeg to ugers ferie i februar, og der er jeg klar på al mulig ballade :-)

    SvarSlet
  8. Godt Nytår, May-Britt, Helle og Tracy! Glæder mig meget til at se jer alle 3 igen.

    Mange nytårshilsener fra

    Henriette

    SvarSlet