torsdag den 1. oktober 2009

Efterår

Det er blevet efterår på godt og ondt. Regnen og blæsten dominerer, men ind imellem oplever man, at solen bryder frem, og så viser skoven sig fra sin allersmukkeste side. Nemlig når den er klædt i gyldne farver. Jeg elsker at løbe om efteråret! Da jeg stod op ved 13.30-tiden, væltede regnen ned, men en kop kaffe senere klarede det op, og så var det bare med at finde skoene frem. 23 km i dejligt solskinsvejr i Vaserne, det fredede naturområde langs Furesøen. For mig er det blevet tid til de lange tights og flere lag tøj. Jeg ved ikke, hvorfor jeg fryser mere end de fleste. Jeg oplever i hvert fald, at jeg er i det varme tøj længe før alle andre :-( Jeg er i gang med et projekt i samarbejde med 3 elever fra Ankerhus Seminarium. De skal lave en kostplan for en løber med mange træningstimer. Mit arbejde består i at registrere al motion og kost i et par dage, og på den baggrund skal eleverne komme med et oplæg til en bedre kostplan. Det bliver vist en nem opgave for dem ;-) Pt. overvejer jeg at deltage i Hamburg Marathon i april måned. Jeg er normalt ikke så vild med de store marathons med mange deltagere, men alle roser Hamburg til skyerne, så måske jeg skal give det en chance. Det er muligvis lidt overdrevet at lade alle store marathons betale prisen for en dårlig oplevelse med Københavns Marathon. .

2 kommentarer:

  1. syns det er spændende med den kostplan, så må du se hvad deres forslag lyder på;havregrød,pastaretter, broccoli og fiskeolie ;-) ?.....
    nå ville egentlig spørge mht marathon, jeg har det også sådan lidt bop-bop med de helt store arrangementer, men alle siger at det 1. marathon ikke skal løbes til et lille "ikke kendt" løb ??? da man har brug for opbakning/virakken....hmmmm.....ve nu ikke helt ? jeg kunne forestille mig jeg ville stresse af alle de mennesker, tænkte at jeg ville prøve i eks Grenå til sommer, vel vidende at sidste mand i mål ville være mig, og at jeg måske ville være selv på ruten meget af turen !?!?!?!
    Hvad ville dit råd være? hvor løb du selv 1. gang?
    jaja sådan et lille løb i Berlin kunne da også være sjovt, en helt anden oplevelse.....tænke tænke tænke...
    mvh
    Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette
    Min holdning er, at man skal løbe sit 1. marathon, når man er klar til det. Om det er stort eller lille, betyder ingenting!

    Mit 1. marathon var Kalundborg Vintermarathon i januar 2007, så det var et lille løb med rutinerede marathonløbere. Jeg tænkte også på, om jeg ville 'lukke' løbet, men det skal man ikke lade sig stoppe af :-)

    Jeg oplevede en flot støtte fra de øvrige løbere samt hjælperne ude i depoterne, så jeg havde en rigtig god oplevelse.

    Det vigtigste er, at du føler dig klar mentalt. Nervøs, men klar :-)

    Måske du vil med til Hamburg i april? Du er jo allerede ude på halvmarathon, så marathon om et halvt år er ikke noget problem.

    SvarSlet