søndag den 15. januar 2012

Det store sportshjerte

Jeg elsker at se sport. Det er nok gået op for de fleste! Især elsker jeg at se det live - mærke forventningens vilde puls før og under en kamp. Det er bare noget helt andet at være tilstede!

For nylig sendte TV en kavalkade af sportsbegivenheder i 2011, og det fik mig til at tænke på hvor mange herlige oplevelser, jeg fik som tilskuer.

Den vildeste var i januar, da jeg tog turen tværs over Sydsverige til Kristianstad for at se håndboldherrene spille semifinale mod Spanien. Billetkaos før kampen, fordi alle troede, at vi skulle spille i Malmø. Stemningen svingede fra let fortvivelse til vild ekstase, da vi vandt 28-24 efter en tæt kamp og kom i finalen.

Jeg var til e-boks Cup i Farum for at se Caroline Wozniacki vinde finalen. Ok, konkurrencen er ikke så stor, men hun er stadig verdens nr.1.

Jeg var til Speedway Grand Prix i Parken. Første gang, jeg overværede et stævne efter at være vokset op med at se Ole Olsen, Hans Gundersen og alle de andre på TV. En fantastisk oplevelse at høre cyklernes larm og mærke Øvre Tribune ryste, når de gassede op. Desværre gik det mindre godt for de danske kørere..

Jeg var til VM i cykling i København. En pludselig indskydelse fik mig til at tage ind for at opleve stemningen, da U-17 drengene skulle køre enkeltstart, og hvilken triumf da Mads Würtz Schmidt uventet tog guld. At fornemme spændingen, der steg og steg på Rådhuspladsen, da sensationen nærmede sig. Så pyt med at jeg måtte undvære hovedbegivenheden på Geels Bakke, for intet kunne slå dette!

Til kamp i Parken: Danmark - Portugal. 2-0 og en tur til EM, mens Portugal helt uventet måtte ud i en ekstra kval.kamp. At opleve nationalsangen i en fyldt Parken bør man unde sig selv én gang i livet, hvis man holder af fodbold. Hvorfor er det lige, vi skal møde Brasilien i Hamborg??????

Der er en verden til forskel på at opleve sport i TV og live, så kom afsted og mærk suset!!

- Så er der lige ham, jeg følger pga. blodsbåndet: Joachim. Han tog sølv i 200 meter Medley samt 100 meter Butterfly i nye personlige rekorder til Statsmesterskaberne i NSW i dag. Det blev i alt til 1 guld og 3 sølv. Det var sidste dag, men i nær fremtid kommer endnu en stor konkurrence: OL-kval.stævne!! De største ungdomstalenter udtages til at være med, når der svømmes om OL-pladserne for at lære mhp. fremtidige store mesterskaber. Hvem ved - måske skal han til Rio de Janeiro i 2016 eller ________ i 2020 (OL-byen udpeges først i 2013). Man skal turde drømme stort!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar