mandag den 3. oktober 2011

De bedste dage

I mit korte løberliv har jeg haft mange skønne oplevelser, mødt mange dejlige mennesker med samme passion, løbet mange steder fra Birkerød til Seoul. Der er har været ture helt ned i kulkælderen, fordi tingene gik ad pommern til, og ture op i himlen, når alt gik op i en højere enhed. Ren lykke!
Den helt særlige følelse at få lov at repræsentere Danmark som del af ultralandsholdet - det er stort, siger jeg bare.

Men alligevel, hvis du spørger mig, hvornår jeg har det allerbedst, vil svaret være: på en dag som i dag! En solrig efterårsdag, hvor skoven er allersmukkest i brune, gule og orange nuancer. Når jeg løber helt alene med tid til at finde mig selv, tænke over tingene, nyde landskabet. Ren egoist-tid, hvor jeg ikke skal forholde mig til nogen eller noget. Hvor jeg kan løbe roligt afsted uden at tænke på distance eller tempo.

Det er derfor, jeg er løber. Alle de andre ting er bare bonus-ting.


1 kommentar:

  1. Så smukt beskrevet! Det er også det, løb primært handler om for mig som motionist. Ren meditation og genopladning af batterierne - bare være dér i nuet.

    Mvh.
    Lisette

    PS: Det eneste landshold, jeg nogensinde vil komme i nærheden af, er et for klodsmajore... :o)

    SvarSlet