mandag den 8. august 2011

Mens ænderne holdt siesta

Mandag er interval-dag. Det passer mig bedst at løbe intervaller om mandagen af 2 grunde: det er før min nattevagtuge begynder, og min lille park er ofte tom.





De 500 meter, der er rundt om søen, er perfekt til mine foretrukne intervaller på 1 km, og så er det de smukkeste omgivelser, man kan ønske sig. Det er tydeligt, at ferien er forbi for mange mennesker, for parken var tom for barnevogne, legende småbørn og løse hunde, mens jeg trænede dagens 7x1K. Ænderne lå og holdt siesta ½ meter fra den sti, hvor jeg løb. De er så vant til mennesker, at de ikke lod sig forstyrre af en forpustet løber, der løb forbi igen og igen.

Det går stadig ikke så hurtigt, som jeg kunne ønske, men til gengæld lå omgangene uhyre stabilt, som den slags skal. I følge coachen skal de ligge indenfor +/- 5 sek. for hver omgang, og det gjorde de i dag. Kan du løbe meget hurtigere på det sidste interval, har du ikke givet dig nok på de første, og kan du ikke holde tempoet, har du løbet for hurtigt! 

Jeg har tidl. anbefalet Road-ID som sikkerhed, når man er ude og træne. De er nu kommet i en smallere udgave som også kan anbefales til børn. Måske en god idé, når børnehaven skal på udflugt?
Pris: 18,48 dollars inkl. forsendelse = ca. 100 kr.

Og husets kæledyr skal naturligvis ikke glemmes, så man kan også få et ID til hunde

Startlisten til DM 10.000 meter er klar, og den tager et stort pres af mine skuldre. SNIK er nemlig den eneste klub, der stiller hold i K 45-49, så vi skal bare gennemføre alle 3 for at blive danske hold-mestre i vores aldersklasse :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar