fredag den 14. januar 2011

Fysioterapi

Helbredsforsikringen har godkendt at betale for min fysioterapi for at forebygge operation. Jeg skal begynde behandling hos min faste fysioterapeut Vibeke Løchte onsdag d. 19.01, og jeg skal som udgangspunkt komme 2 gange om ugen.

Det er min egen skyld, at jeg ikke kan starte behandlingen før onsdag. Jeg kunne have fået en tid allerede på mandag, men netop den dag er det første undersøgelsesdag i projekt 'Løb og muskler', og jeg synes ikke, jeg kan være bekendt at springe fra med så kort varsel.

I dag er det ellers rigtig nemt at vælge fys fremfor muskelbiopsi! Det niver i højre hofte, og jeg går rundt på en 'klump' under forfoden. 'Klumpen' er en følge af, at nerven sidder i klemme. Det føles som om området sover.

Jeg er begyndt at overveje en ny seng. Er der ikke noget med, at en madras kun holder 10-12 år? Den grænse er min vist ved at overskride. En ny madras er dyr, og hvorfor kender jeg ikke lige en madrasforhandler, når jeg har brug for en??? Måske jeg er heldig at finde en på udsalg, og så er det nok bare at tage en dyb indånding, købe den og så spare på noget andet. Der ryger nok et startnr. eller to på den bekostning, men helbredet er trods alt vigtigere!

Jeg har vist ikke fået fortalt, at jeg trods mine smerter ikke har haft brug for at tage smertestillende medicin, hvilket jeg gjorde for 3 år siden. Jeg har konstant ondt, men ikke mere end jeg kan holde det ud både fysisk og mentalt, for det er altså meget irriterende altid at have føleforstyrrelser og ondt i svingende grad.

Men jeg kan løbe, kan jeg, og det gør det hele lidt lettere  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar