søndag den 20. december 2009

Allerød serieløb

Jeg burde have købt julegaver, men det er jo svært at sige nej, når man får tilbudt kørsel til et løb i nabolaget. Anne (i den sorte jakke) og jeg løber i samme klub, og hun holder meget af at løbe de lokale 10 km løb. Mit held er, at hun tilbyder at tage andre med i bilen :-) Derfor kunne jeg i dag deltage i Allerød serieløb 10 km. Det er 1. gang, jeg deltager i løbet i Tokkekøb Hegn. Efter gårsdagens tur var det vist også på sin plads at løbe med andre og på en planlagt rute. Sneen gjorde det tungt at løbe, men hvor var det smukt. Især på den smalle sti med grene, tunge af sne, der bøjede sig over mig som en æresport - det var som at løbe i et postkort. Af en eller anden grund stoppede mit Polar-ur opmålingen efter 1,84 km. Jeg har skiftet batteri for få dage siden, så det er ikke derfor, footpoden holdt op med at fungere. Aner ikke hvad der skete, men irriterende er det! Jeg fik heller ikke stoppet mit ur, da jeg kom i mål, så den præcise tid må vente, men den blev lige over 52 min. Trods den langsomme tid var pulsen oppe i zone 4 og 5, så det var ikke, fordi jeg slappede af. Det var bare hårdt at løbe. Foden, der glider lidt tilbage, hver gang man tager et skridt frem. Islag under sneen. Det er skæbnens ironi, at det lykkedes mig at komme tørskoet hjem i går, mens jeg i dag - langt væk fra vand - fik en våd sok, fordi jeg trådte ned i et lille vandhul, der ikke var frosset helt til :-/ Efter løbet blev der serveret glögg (billedet) for de 30-35 løbere. En god stemning og fin afmærkning (jeg løb ikke forkert i dag) betyder, at jeg siger som Arnold 'The Terminator': "I'll be back" .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar