tirsdag den 29. september 2009

Landsholdet 24 timers løb

Der er kun en chance tilbage for at løbe sig på landsholdet i 24 timers løb, som næste gang skal i aktion i Brive, Frankrig i maj måned. Da Bislett og Aarhus Indoor er blevet aflyst, er "Espoo 24 Hour Endurance" i januar sidste 24 timers løb, der afholdes, før landsholdet udtages. Det sker senest 3 måneder før EM/VM. Pt. er 8 danske herrer og 1 dansk kvinde tilmeldt, og 1 dansk herre står på ventelisten. I år har følgende løbere klaret kravet som 'holdløber'. Dvs. ikke det individuelle krav på 210 km for mænd og 180 km for kvinder, men kravet lige under, der giver adgang, hvis holdet mangler en løber for at kunne gøre sig i holdkonkurrencen. Kravet er 200 km for mænd og 170 km for kvinder: Tove Sand Brodersen med 171 km i Viborg 24 timers løb 2009 Thomas Steenberg med 204 km på Bornholm 2009 Frederik Lassen med 206 km i Viborg 24 timers løb 2009 Flg. løbere har stadig plads på det individuelle hold i kraft af kval. indenfor de sidste 2 år: Mette Pilgaard Anne-Marie Rossen May-Britt Hansen Christian Frimann Vagn Kirkelund Leon Skriver Hansen Per Brølling Lars Skytte Christoffersen (Holdets store håb om en verdensmester :-) ) Det er landsholdskoordinator Morten Pilgaard, der udtager holdet. Mit kval.resultat er fra maj 2008, så det skal helst 'fornyes' til VM, men ellers løb jeg 172 km i Bergamo trods min ankelskade, og jeg er dermed stadig kvalificeret som 'holdløber' i 2011, med mindre kravene bliver ændret/øget. Man kan nok sætte spørgsmålstegn ved, om 170 km ikke er for lavt sat for kvinderne. Personligt vil jeg mene, at det skal hedde 190 km som individuel løber og 180 km som holdløber. .

2 kommentarer:

  1. Nå er det norske lag (hold) tatt ut. Vi hadde grenser 220 og 200 + skjønn.
    http://www.kondis.no/6-loepere-tatt-ut-til-vm-24-timers.4742810-127695.html
    Vet du når endelig dato for dansk uttak er?

    Per Audun Heskestad, Norge

    SvarSlet
  2. Vi har modtaget en mail, hvor vi skulle give besked, om vi ville deltage.
    Jeg har takket nej pga. GUCR.
    Lars Christoffersen skal løbe Surgeres og Brian Larsen er langtidsskadet, så de stiller heller ikke op.
    Når vi har fået startlisten, skriver jeg på boggen :-)

    Lykke til i Brivé.

    SvarSlet