mandag den 3. august 2009

Respekt

På torsdag finder bisættelsen af René sted, og familien har givet udtryk for, at alle hans løbekammerater er mere end velkomne. De vil meget gerne hilse på de mennesker, René talte så meget om. Det bliver en tung dag... Siden jeg løb mit første løb 'Farum Sø 6 km' i juni 2005, har alle mine løb været dedikeret min veninde Susan, der døde af kræft d. 5.2.2005. Jeg bryder mig ikke om besøg på en kirkegård, så at løbe i Susans navn er blevet min måde at mindes hende på. Næste større konkurrence bliver en undtagelse. Med familiens accept dedikerer jeg min deltagelse i 6 dages løbet i Göteborg til mindet om René. Nogle finder det sikkert tåbeligt, ligegyldigt eller underligt at 'dedikere' sine løb. Det er sådan noget, store sportsfolk gør. Men det kan alm. sportsfolk også gøre efter min mening, og det har altid været mig en stor glæde at løbe for Susans minde. Man kan gøre så lidt ud over at deltage i bisættelsen, men her er en måde, hvor jeg kan vise min respekt for René, nemlig gennem vores fælles interesse: løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar