søndag den 31. januar 2016

Nike Marathontest 10 km

10. januar løb jeg Frost Cup 10 km på 53:40, så mit mål for Nike Marathontesten var at komme under 50 minutter.

Løbet startede på Gunnar Nu Hansens Plads på Østerbro, hvor 1695 løbere stillede til start. Det betød, man løb ret tæt de første 3-4 km, og ruten havde en del skarpe sving, der brød rytmen lidt. Vejret var køligt og med god modvind på en del af ruten, men behageligt i forhold til årstiden. 

Jeg er ikke kommet i gang med tempotræningen endnu, så at skulle løbe sub 5 minutter/km var en udfordring, og jeg gik da også ned tempomæssigt på de sidste 5 km, men jeg kom i mål på 49:24, så jeg er tilfreds med resultatet, men ikke med at jeg løber ustabilt. Det har altid været min store force, at jeg er god til at holde samme tempo i lang tid, og det skal nok komme i løbet af foråret. Der er ingen vej udenom tempotræning...

Resultat for startnummer 594

Ingen kommentarer:

Send en kommentar