lørdag den 1. juni 2013

Til foredrag


Sorry for det mørke billede. Min mobil mente åbenbart ikke, at blitz var nødvendigt (??!! :-/)

I denne weekend er der cykel- og løbefestival i Birkerød, og jeg har været forbi 2 af tilbuddene i dag. Kl. 10.30 var der oplæg af Rasmus Henning før Rudersdal Marathon Cannonball blev sendt afsted med 10 løbere.

Kl. 14 var jeg tilbage for at høre Rasmus holde et lidt længere foredrag (45 min) om træning, motivation og op- og nedture. Jeg har hørt Rasmus flere gange tidl. men der er altid et eller andet lille fif, jeg kan tage med hjem. Også i dag, hvor han omtalte crosstrainer som et godt alternativ, hvis man er skadet. Det vidste jeg godt, men jeg vidste ikke, at den bedste metode at bruge crosstraineren på er at komme op på tæerne og helst også slippe håndtagene, så man får løberens naturlige position.

Forhåbentligt behøver jeg ikke rådet ret meget længere, for efter 1 uge uden løb har jeg i dag haft løbeskoene på og klaret 6,5 km uden nogen former for smerter :-)

Rasmus er en meget venlig person, og som den mest naturlige ting af verdenen kommer han hen og hilser på en lidt ældre (ahemm) og væsentligt mindre professionel ultraløber. Rasmus har, efter endt prof. triathlon-karriere, startet eget firma op, og hans hjemmeside Trinordic er snart oppe at køre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar