søndag den 17. juni 2012

Drømme

Bare fordi jeg ikke kan løbe pt., betyder det bestemt ikke, at idéer og drømme er sat på stand-by. Jeg håber og regner med, at året stadig byder på et par ultraløb i form af 6 timers løb eller måske min debut på 100 km. Så året er ikke afskrevet som håbløst, 'kun' afskrevet som resultatorienteret. Det første mål bliver at komme i gang igen uanset resultatet.

Nej, planerne drejer sig nærmere om 2013. Tankerne omkring at runde 600 km på 6 dage, som var målet i 2009 i Göteborg, lever stadig, også selv om jeg meget længe svor, at jeg aldrig skulle løbe 6D igen! Meeeen så alligevel.. Drømmen blev vækket til live igen, da jeg blev inviteret ind i en ultraløbsgruppe på Facebook, hvor 6D i Ungarn blev omtalt som det for tiden bedst organiserede 6 dages løb.

Løbet finder sted i maj, hvilket betyder, at det falder sammen med VM 24H, men der er så stor tilgang på kvindelandsholdet, at jeg uden dårlig samvittighed kan tillade mig takke nej til deltagelse, hvis jeg altså kvalificerer mig og bliver udtaget, hvilket jo langt fra er sikkert! Der blev lagt lidt pres på mig, og såmænd også på Jesper som min coach, da jeg foretrak GUCR fremfor VM i 2010, fordi det betød, at Danmark kun kunne stille med 2 kvinder. Sådan er det heldigvis ikke mere pga. de flotte resultater sidste år og i år på Bornholm.

Landsholdet er bestemt ikke afskrevet, og valget er langt fra truffet. Alt afhænger jo af en fuldstændig heling af min ankel, og om jeg løber +180 km på et 24 timers løb senest i februar. Det kan godt være, jeg er skadet, men drømmene lever i bedste velgående :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar