mandag den 20. februar 2012

Nej!

Der findes en skør gruppe mennesker, der løber mange marathons - de såkaldte 'marathontosser'. Selv om jeg ikke fik løbet ret mange marathons i 2011 pga. min diskusprolaps, føler jeg mig stadig som en del af denne gruppe, og jeg har i kraft af dette en stor bekendtskabskreds over hele landet.

Når jeg læser om trafikulykker et sted i landet, hvor jeg kender en løber, følger jeg altid, lidt irrationalt, op på navnet, om hvem den tilskadekomne er. Risikoen for at det handler om en, jeg kender, er trods alt minimal. Irrationelt - indtil i går!
Da jeg stod op, læste jeg om en spritbilist i Aars, og straks tænkte jeg på Mogens. Aars er en lille by i det nordjyske, og det drejede sig med stor sandsynlighed om en person, han kendte. Da jeg kom hjem i går aftes, lå der en besked på min mobil: det er Lene, Mogens hustru, der er kørt ihjel af en spritbilist.

NEJ - det kan ikke være rigtigt!!! Lene, der tog stor del i Mogens´s løberliv. Lene, som alle marathontosserne kender, fordi hun tog med rundt til løbene. Det er forfærdeligt, uretfærdigt og meningsløst. Mange tanker går til Mogens og hans familie i denne svære tid.


Hvil i fred Lene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar