mandag den 6. september 2010

Hvor er frugttræerne, når man skal bruge dem?

Anklen ser ud til at holde. Kun når jeg løber på ujævnt græs, kan jeg mærke lidt i den. Jeg har glemt at skrive, at da jeg havde en ankelskade for 1½ år siden, fik jeg et tip, hvordan jeg kan teste, om en skadet ankel formodentligt kan bære løbetræning. Man skal kunne stå på et ben (den skadede fod) som en stork og lave 15 knæbøjninger uden at det kan mærkes i anklen. Da man ikke må støtte sig til noget, får man samtidigt kontrolleret sin balance!

Den sidste træningsuge er begyndt, og den blev indledt med 30 km i sensommersol. Tempoet i denne uge skal være udgangstempoet minus 10 sek. i forbindelse med 24 timers løbet. Man kan lave mange fejl under et ultraløb, men at starte for hurtigt ud er nok den største. Det er derfor vigtigt at vænne kroppen til det tempo, man vil lægge ud i.

Jeg havde ikke nogen former for energi med, og efter et par timers løb, var jeg tom for energi. Tempoet føles langsomt, og mentalt er man heller ikke helt skarp mere. Men det er jo efterår, så jeg regnede med, at jeg kunne nappe et æble et eller andet sted. Der var bare ingen frugttræer i nærheden! Der blev tænkt mange grimme ord de næste 5 km, før der pludselig stod 2 blommetræer foran mig. De blev et par frugter fattigere, før turen gik hjemad.

Jeg er begyndt at løbe med min nye mp3 fra Creative , og jeg er blevet rigtig glad for den. Hvor lang tid batteriet holder, svæver stadig i det uvisse. Den lader automatisk op, når jeg ligger musik ind. Jeg må bare have både den nye og den gammel afspiller med til Brugg, så er jeg dækket ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar