onsdag den 11. november 2009

Sved på panden

Jeg lægger fortrinsvis al min træning (styrke, løb, spinning) om eftermiddagen, så jeg har aftenen fri til familien og andre aktiviteter. Jeg vil derfor kun deltage på spinninghold, der slutter senest kl.18, så vi ikke skal spise alt for sent. Der er desværre andre, der har fået samme idé, så disse hold bliver hurtigt booket. Det betyder, at jeg er langt nede på ventelisterne også i næste uge, men derefter har jeg fået booket mig tids nok til at have fået plads hver mandag kl.17-18 og fredag kl.16.30-18. Jeg havde jo ikke regnet med at skulle starte op igen før efter løbet i Grenå. Onsdag er den eneste dag, hvor tiden ikke betyder det store, da min datter er på arbejde fra kl.16-20.30. Derfor kunne jeg med god samvittighed tage afsted kl.16 for at lave styrketræning efterfulgt af spinning og til sidst en tur i sauna. En dejlig træningsdag :-) Spinning er en helt anden form for motion end løbeturene, hvor vinden sørger for at sveden ikke driver ned af ansigtet. Til spinning sveder man meget! Det vænner man sig til, og faktisk er det en fed fornemmelse. Ofte har jeg selskab i centret af de dygtige svømmere fra SIGMA. Det er imponerende at se deres fysiske form. De laver armbøjninger på en måde, jeg ikke tør drømme om! De er i kanonform, og jeg nyder at se deres måde at træne på. Man kan lære meget af at se dem lave deres mave/rygøvelser på gulvet. På lørdag løbes Rudersdal Marathon. 114 deltagere, der løber sammen i 3 tidsgrupper. Et socialt marathon og meget hyggeligt. En måde at se de gamle løbevenner på og samtidigt en mulighed for at møde nye. Oprindeligt var jeg ikke tilmeldt (pga. Grenå), men H1N1 har afstedkommet nogle afbud, så jeg har været heldig at få lov til at købe et startnr. alligevel. Normalt er der ikke mulighed for eftertilmelding til dette løb. Løbet støtter op om klimaforhandlingerne, der snart påbegyndes i København. Her er Tor Rønnows begrundelse: "GARMIN Rudersdal marathon finder sted d. 14 november under tilnavnet HOPENHAGEN marathon, og giver derved støtte til den kampagne, som forhåbentligt vil være med til at påvirke, at udfaldet af klimatopmødet i København falder ud med et godt resultat. GARMIN Rudersdal marathon finder sted i meget naturskønne omgivelser, og skal vi, menneskeheden som heldhed, i de kommende generationer fortsat have mulighed for at glædes ved livet og naturen, så er det vigtigt, at der verdenspolitisk træffes rigtige og handlekraftige beslutninger NU ! Som navnet på løbet og kampagnen indikerer, så er det vores HÅB, at vi har klodens skønne natur og dermed arternes og menneskehedens livsgrundlag intakt i mange generationer frem. Derfor løber vi HOPENHAGEN marathon d. 14 november 2009 på RudersdalRuten." Sådan et tiltag bakker jeg meget gerne op om! .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar